Huelva #1 - September (NL) - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Tessa Keizer - WaarBenJij.nu Huelva #1 - September (NL) - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Tessa Keizer - WaarBenJij.nu

Huelva #1 - September (NL)

Door: Tessa Keizer

Blijf op de hoogte en volg Tessa

28 September 2018 | Spanje, Huelva

Hoi allemaal!

Sorry dat ik dit zo laat post, ik was eerst bezig met het een maken van een vlog, maar dat was echt tijd consumerend, vandaar dat ik toch maar een blog ben gaan schrijven. Ik had al een concept in Word gemaakt, maar ik heb toch besloten om het nu online te posten.
Ik ga per maand een post uploaden, zodat jullie een beetje een overzicht hebben hoe het er hier per maand aan toe ging en gaat. Van september 2018 t/m februari 2019 zal ik in Huelva zijn voor mijn opleiding. Ik zal het tevens in het Nederlands uploaden en in het Engels, voor de niet-Nederlandse lezers onder ons! Oké, vamos!

Ik ben eind augustus, begin september aangekomen in Sevilla met mijn ouders. Huelva heeft geen eigen vliegveld, dus het handigste is om naar Sevilla te vliegen vanuit Nederland (en dan vanaf Amsterdam of vanaf Eindhoven). Transavia biedt vele vluchten naar Sevilla aan, volgens mij elke dag wel 1 vlucht. Andere mogelijkheden zijn om of naar Faro (Portugal) te vliegen of Malaga (ook in Spanje). Maar het handigste is Sevilla, omdat je dan met een bus gemakkelijk naar Huelva kan reizen. In mijn geval hadden mijn ouders een auto gehuurd en verbleven we de eerste paar dagen in een Airbnb in Huelva. Wanneer je alleen komt, raad ik aan om vanaf Sevilla de EA bus te nemen (€4,-) naar "Plaza de Armas" in Sevilla, dit is een groot busstation. En vanaf Plaza de Armas kan je een rechtstreekse bus naar Huelva nemen (het duurt 75 minuten en het kost ongeveer €9,-). Eenmaal aangekomen in Huelva heb ik eerst met mijn ouders de stad een beetje verkend. Dit is vrij gemakkelijk, want de stad is niet super groot en binnen 2 dagen heb je het eigenlijk wel gezien.
Vanaf 3 september kon ik naar mijn huis voor de komende 5 maanden, alleen ik had er voor gekozen om nog even wat langer bij mijn ouders te blijven, zij gingen 7 september weer naar huis toe.

Er zijn een aantal mogelijkheden om een huis / flat te vinden hier in Huelva. Ik heb mijn huis gevonden door de app / website "idealista". Een ander hulpmiddel is "Housing Huelva" en in de Erasmus Huelva groep op facebook worden ook regelmatig kamers aangeboden door studenten of verhuurders. Wanneer je economie / marketing / toerisme gaat studeren in Huelva, raad ik je aan om een kamer te vinden in de buurt van het centrum of "La Merced". Er zijn namelijk 3 campussen in Huelva, waarvan 2 er redelijk groot zijn. El Carmen is de grootste campus en deze zit meer in het noorden van de stad, terwijl La Merced in het zuid-westen van de stad ligt. In het universiteitsgebouw van La Merced wordt voornamelijk les gegeven voor studenten die marketing, economie, toerisme en andere financiële vakken volgen. Zo goed als alle andere vakken worden op El Carmen gegeven. Bovendien is het uitgaansleven in Huelva in het centrum en in de buurt van La Merced. Wanneer je op beide campussen les hebt, zoek dan een huis of flat dat er een beetje tussen in ligt. Ik woon in de buurt van een groot park hier, Parque Moret, wat ongeveer in het midden van beide campussen ligt. Het is 10-15 minuten voor mij om met de fiets naar El Carmen te gaan en het is 5-10 minuten voor mij met de fiets naar La Merced.

Toen ik naar Huelva kwam, dacht ik dat school rond de 18e zou beginnen. Nadat ik mijn vlucht en alles had geboekt, bleek dit later te zijn. De introductieweek begon 24 september en mijn eerste echte lesweek zou op 1 oktober beginnen.

Halverwege de maand kwam een nieuwe huisgenoot, Camilla. Zij komt uit Italië en zou net zoals ik een Erasmus student zijn. Onze andere huisgenoten destijds, waren 2 vrouwen tussen de 35-40 en werkten beide. Camilla stelde me voor aan twee vriendinnen van haar uit Italië, een andere Camilla en Erika. Zij hebben me erg geholpen deze maand, door middel van uitgaan en ook tijdens de introductieweek. Aangezien ik de enige uit mijn klas in Nederland was die naar Huelva ging, had ik in het begin nog helemaal niemand.
Tijdens de introductieweek, was er een organisatie "ESN Huelva", en zij vertelden ons dat er voor de eerste 2 weken allerlei activiteiten waren gepland. ESN betekent Erasmus Student Network en ze zitten in bijna elke universiteitsstad.
Op dinsdag hadden we picknick, maar eigenlijk was het meer een feest. Tijdens dat feest is onze vriendengroep zo'n beetje ontstaan. Via Erika ontmoette ik Chris en Lisa (haar huisgenoten) en Jonas met zijn twee huisgenoten (Hanna en Marta). Chris komt uit Roemenië, maar hij studeert in Duitsland, Lisa komt uit Zweden, Jonas uit Duitsland en Hanna en Marta uit Polen. De volgende dag hadden we welkomsfeest in 2 goede clubs in Huelva en op donderdag hadden we een city tour. Tijdens deze tour lieten de leden van ESN Huelva ons de leuke en interessante dingen van Huelva zien. Zo kwam ik te weten dat Christoffel Columbus zijn ontdekkingsreis in Huelva begon.

Dus in september was het vooral een beetje wennen, de stad ontdekken en nieuwe mensen ontmoeten. Vanaf 1 oktober zal mijn studie hier echt beginnen!

Ik hou jullie op de hoogte! Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 15 Nov. 2018
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 5701

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 12 Februari 2019

Studie in Huelva

09 Februari 2018 - 06 Juli 2018

Stage in Berlijn

Landen bezocht: