Huelva #2 - Oktober (NL) - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Tessa Keizer - WaarBenJij.nu Huelva #2 - Oktober (NL) - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Tessa Keizer - WaarBenJij.nu

Huelva #2 - Oktober (NL)

Door: Tessa Keizer

Blijf op de hoogte en volg Tessa

31 Oktober 2018 | Spanje, Huelva

Hoi allemaal!

Hier ben ik weer met #2 van mijn blog! Laten we gelijk losgaan, want school begon officieel deze maand!

Laat ik beginnen met het vertellen welke courses ik gekozen heb. Dit proces was ik al begonnen in Nederland, nadat ik te horen had gekregen dat ik naar Huelva zou gaan. Het is namelijk zo dat je al je courses zelf uit moet kiezen en er zelf voor moet zorgen dat je geen overlappingen hebt.

- Spaans language course
- Marketing II (in het Spaans)
- Introduction to micro and macro economics
- Financial Markets II
- Planning and Strategic Control

Elke course is 6 credits en voor mijn opleiding in Nederland, moest ik verplicht minimaal 1 vak / course in het Spaans volgen. Ik heb gekozen om marketing in het Spaans te doen. De rest is allemaal in het Engels, behalve de Spaans language course. Deze was grotendeels in het Spaans en wanneer we iets niet begrepen, legde de docent het in het Engels uit.

Dus op 1 oktober was de start van mijn officiële eerste lesweek. Alleen ik kwam er direct achter de Engelstalige lessen de eerste 3 dagen nog niet doorgingen. Dit betekende dat ik op donderdag pas zou beginnen met de Engelstalige lessen. Op dinsdag had ik mijn eerste les, marketing in het Spaans. Wat me gelijk opviel, was dat de Spanjaarden hier slecht tot weinig Engels kunnen. Gelukkig ontmoette ik een meisje, Sandra, tijdens de marketing les en zij hielp me gedurende de les, want zij kon als enige wat Engels. Telkens als ik een opdracht niet begreep of wanneer we huiswerk moesten inleveren, vroeg ik haar wat precies van ons verwacht werd. Daarna had ik op donderdag een hoorcollege van een gastdocent om zo een beetje de onderwerpen van de lessen aan te kondigen. Hier werd me al duidelijk dat de echte lessen de week erna pas zouden plaatsvinden. Uiteindelijk had ik in de introductieweek nog wel een nuttige les op vrijdag. De docent die het gaf was erg behulpzaam en legde ons de gang van zaken rustig en duidelijk uit. Ook gaf hij ons nog wat tips van wat leuk was om te zien in de provincie van Huelva.

Zoals eerdergenoemd, begonnen de échte lessen de week erna pas. Ook mijn Spaanse taalcursus. Van andere studenten binnen de Hanzehogeschool had ik gehoord dat het handig is om de taalcursus te volgen wanneer je in Spanje gaat studeren. De docente was super lief en vertelde ons dat we altijd bij haar terecht konden komen wanneer we tegen problemen aanliepen, op school maar ook buiten school. Ook de andere courses werden later die week geïntroduceerd. De Engelstalige vakken waren écht Erasmus vakken, dus de docenten hielden sowieso rekening met ons. Met marketing vroeg de docent nog één keer met de eerste officiële les of er nog Erasmus mensen waren (en toen leerde ik nog 3 Nederlandse meisjes kennen uit het zuiden van Nederland), maar daarna werd er van ons verwacht dat we gewoon de lessen konden volgen zonder enige moeite. En op zich zou dat niet zo'n probleem zijn geweest, maar Huelva ligt in de regio Andalusië en de mensen in Andalusië spreken met een heel sterk accent (en ze spreken heel snel). Dus dat was heel erg wennen.
Financial Markets in een vak wat niet echt overeenkomt met vakken die ik tijdens mijn opleiding in Nederland heb gedaan, dus deze course is best wel pittig voor mij. Het gaat over beurzen en dat soort dingen. Wel is het een interessant vak. Verder heb ik Micro en Macro economics. Eerst dacht ik dat het één vak was, maar bij de eerste les kwam ik er achter dat het opgesplitst is in 2 vakken, microeconomie én macroeconomie. Dit vak is wel gelijk aan de economische vakken die ik in Nederland heb gevolgd. En Planning & Strategic Control heeft veel weg van de marketing vakken die ik in Nederland had.
Vooral in deze maand was het erg wennen voor mij. Ten eerste ook de lessen volgen in het Engels. In Nederland heb ik dat nooit gehad, daar volgde ik al mijn lessen in het Nederlands. Ook was het in het begin even lastig, omdat de docenten hier Spaans zijn, maar met een accent Engels praten. Zij leggen soms de klemtoon anders en je moet je erg goed focussen op wat zij eigenlijk willen vertellen.

Natuurlijk waren er ook genoeg feestjes hier. ESN organiseerde elke woensdagavond een Erasmus avond, maar aangezien ik elke donderdagochtend vroeg les had (én in het Spaans), zegde ik vaak af (wat me niet in dank werd afgenomen door mijn vrienden). Vaak maakte ik het weer goed door in het weekend met hen uit te gaan. Ook ging ik in deze periode geregeld met mijn vrienden naar het strand, Punta Umbría. Dat is het dichtstbijzijnde strand hier. Je pakt een bus, betaalt €1,75 enkele reis en je zit 30 minuutjes in de bus. Het busverkeer van Damas is heel fijn en goed geregeld.

Zo kwam er ook een vriendin bij mij langs in deze periode en heb ik samen met haar Sevilla bezocht. Sevilla is op een uurtje afstand van mij en met Damas kan ik ongeveer elk uur een bus pakken naar de hoofdstad van Andalusië. We hebben daar vele dingen bezichtigd, zoals het Real Alcazar, Plaza de España, Catedral de Sevilla, Plaza de Toros en nog vele andere dingen.

Aan het einde van deze maand had ESN een groot feest georganiseerd, de Halloween Party. Het was uitgebreider dan alle andere feesten die zij gehad hebben. Zo waren er bussen die ons naar Punta Umbría brachten, want daar was een club gereserveerd voor ons. En Spaanse mensen feesten, gevoelsmatig, veel langer door dan wij Nederlanders. Het feest was om 06:30 's ochtends nog niet afgelopen en ik was hartstikke blij dat ik 1 november om 07:00 eindelijk in mijn bedje lag.

Ik denk dat dit de hele maand oktober wel zo'n beetje beschrijft.

Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 15 Nov. 2018
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 5691

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 12 Februari 2019

Studie in Huelva

09 Februari 2018 - 06 Juli 2018

Stage in Berlijn

Landen bezocht: