Huelva #3 - November (NL) - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Tessa Keizer - WaarBenJij.nu Huelva #3 - November (NL) - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Tessa Keizer - WaarBenJij.nu

Huelva #3 - November (NL)

Door: Tessa Keizer

Blijf op de hoogte en volg Tessa

28 November 2018 | Spanje, Huelva

Hola!

Mijn derde maand alweer! De tijd vliegt voorbij. Sinds deze maand heb ik eigenlijk wat minder tijd voor dingen. Ik merk dat ik meer bezig ben met school dan de maand ervoor. Zo had ik mijn eerste tentamen, stonden er verschillende opdrachten op mij te wachten, ik moest een presentatie in het Spaans geven, ik had een andere presentatie en ik had een Spaans luistertoets. Daarentegen had ik wel wat andere leuke dingen op de planning staan. Ik ben met een reisorganisatie naar Córdoba geweest en mijn ouders kwamen aan het einde van de maand een lang weekend op bezoek. Dat scheelde enorm.

Ik zal even in het kort deze maand samenvatten en ik denk dat ik later aparte verslagen ga maken over de reizen die ik gemaakt heb en ga maken. Ook ben ik van plan om in februari een review te geven van verschillende onderwerpen.

Oké, november. De maand begon direct met veel opdrachten voor marketing. Dit vak is in het Spaans en naast de verplichte aanwezigheid, hebben we ook presentaties en schriftelijk opdrachten die ingeleverd moeten worden. Het ging om de 4 P’s van marketing; product, prijs, plaats en promotie. Nadat we een P hadden afgesloten, moesten we een soort verslag maken en daarna een presentatie. Het verslag is individueel en de presentatie is in een groep. Later werden deze cijfers samengevoegd met het tentamencijfer. Alle cijfers hebben een weging van een bepaald percentage en later vormen ze gezamenlijk het eindcijfer. Marketing volg ik in het Spaans, dus dit vak was wat lastiger voor mij dan andere vakken. Het maken van de opdrachten was lastiger, omdat het in het Spaans was. Gelukkig heb ik wel 3 andere Nederlandse meiden ontmoet en samen met hen maakte ik het verslag van marketing, omdat de teksten soms erg lang waren en te lastig. We verdeelden ze dan in vieren om zo het werk te verminderen.
Daarnaast had ik ook al een eerste tentamen. Dit was van het vak micro economics en het was een vrij gemakkelijk tentamen. Samen met de docent hebben we een paar keer opdrachten gemaakt die bijna gelijk waren aan de opdrachten in het tentamen. Met dit tentamen werd het eerste gedeelte van de course afgesloten en zouden we een week erna gaan beginnen aan de andere helft: macro economics.
Voor het vak Financial Markets moest ik ook een presentatie geven, dit was in het Engels. Zelf had ik op de Hanze geen vak die vergelijkbaar is met deze course, wat het erg lastig maakte. Wel had ik Hanna en Marta bij me die deze course wel in Polen hadden gehad en zij hielpen mij erg met deze course.
Voor Planning & Strategic Control moesten we tussendoor ook wat extra opdrachten maken om wat bonuspunten te krijgen voor bij de eindtoets. Dit keer was het het maken van het canvas model.
En ook begonnen de individuele toetsen van de taalcursus Spaans A2. Onze docent had verteld dat we voor de course 5 tentamens moesten maken en later zouden de tentamens samen (plus nog de aanwezigheid) ons eindcijfer worden. De eerste toets van deze course was een luistertoets. Dit was makkelijker dan ik had gedacht, wat erg meeviel. Voor dit vak had ik ook een lesboek gekocht (voor de rest van de courses hoefde dat niet, het meeste materiaal stond online of de powerpoints waren voldoende). En door middel van het boek kon ik onder andere luistertoetsen oefenen.

Verder ben ik ook nog 2 keer op pad geweest om andere plaatsen naast Huelva te bezoeken. Met mijn vriendinnen ben ik naar Niebla geweest en met de reisorganisatie WeLoveSpain ben ik naar Córdoba geweest. Met Camilla, Camilla, Erika, Marta en Hanna had ik afgesproken dat we een keer met z’n zessen een andere stad / dorp zouden gaan bezoeken en we hadden Niebla uitgekozen. Later kwam ik erachter dat er een reisorganisatie in Andalusië zit die reizen aanbieden naar steden in Andalusië, Portugal en Marokko. Daarbij kwam ik erachter dat ze (op dat moment) een week later naar Córdoba zouden gaan. Mijn docent van Spaans A2 had ons aangeraden om naar die stad toe te gaan, omdat het gewoon een erg mooie stad is. Helaas kon niemand van mijn vrienden mee en heb ik dus besloten om in mijn eentje daarnaartoe te gaan. En aan het einde van de maand kwamen mijn ouders op bezoek. Ze hadden weer een auto gehuurd vanaf het vliegveld van Sevilla en met hen ben ik door de provincie van Huelva gereisd (en bijna naar Portugal!). Het was erg fijn om hen weer even te zien en een lang weekend samen door te brengen!
Zoals ik al eerder had gezegd, zal ik in februari even een blog / reisverslag maken over alle reizen die ik heb gemaakt.

Wat nog leuk is om te benoemen is dat in Spanje bioscopen alle films in het Spaans draaien. Dus alle films worden nagesynchroniseerd. Ik vond dit echter niet zo leuk, omdat ik er erg van hou om naar de bioscoop te gaan. In Huelva zaten er 2 bioscopen, eentje in het zuiden van de stad en eentje in het noorden. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat de bioscoop Aqualon (in het zuiden) elke donderdag een film in de originele versie (in dit geval Engels met Spaanse ondertiteling) afspeelde. Tevens waren de tickets voor de bioscoop erg goedkoop. Op de donderdagen betaalde je maar €4,- terwijl je in Nederland al gauw tussen de €10 en de €12,- betaalt. Dus ik heb mijn kans gegrepen en ben samen met mijn huisgenoot Camilla naar Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald gegaan! Voor mij is het zeker een aanrader om naar de bioscoop te gaan en dan op de donderdagavond. Wel moet ik nog even vermelden dat de films laat worden gedraaid. Zij kennen niet echt vroege voorstelling zoals in Nederland. Maar het is zeker een aanrader!

Dit is het hem weer voor deze maand, hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 15 Nov. 2018
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 5695

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 12 Februari 2019

Studie in Huelva

09 Februari 2018 - 06 Juli 2018

Stage in Berlijn

Landen bezocht: