Huelva #4 - December (NL) - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Tessa Keizer - WaarBenJij.nu Huelva #4 - December (NL) - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Tessa Keizer - WaarBenJij.nu

Huelva #4 - December (NL)

Door: Tessa Keizer

Blijf op de hoogte en volg Tessa

29 December 2018 | Spanje, Huelva

Buenos días!

We zijn alweer aangekomen bij december! Ik zit nu officieel op de helft en ik verlang er erg naar om naar huis te gaan. Gelukkig ga ik met de kerstdagen en met oud en nieuwe naar huis, ik ben daar erg blij mee! Maar ik had nog veel dingen op mijn agenda staan deze maand. Veel toetsen en opdrachten. Dus laten we maar gaan beginnen met het samenvatten van deze maand!

Mijn ouders waren er in het begin van deze maand nog. Ze zijn op 3 december weer naar huis gegaan. We hebben het erg gezellig gehad en vele leuke en interessante dingen gezien! Daarnaast had ik ook direct weer 2 toetsen en daarna al vrij, omdat er een Spaanse feestdag was. Het viel me op dat wanneer Spanjaarden een feestdag hebben op een donderdag, dat zij de vrijdag erna ook vaak vrij zijn of nemen. Dit was bij mij al een paar keer het geval.

Ik had de rest van mijn toetsen van Spaans A2. Een schriftelijk tentamen, een leestoets en een mondeling. Alleen het mondeling vond ik een beetje lastig, maar voor de rest ging het prima en ik had ook alle toetsen gehaald. Gelukkig was het mondeling in tweetallen en was ik samen met een meisje die vrij goed Spaans sprak. Tijdens het mondeling hielp ze me mee, wanneer ik het niet begreep of als ik even vastliep. Dit scheelde enorm en ik was haar erg dankbaar. Er is nog één toets van Spaans A2 die ik moet maken (een wat lasterige leestoets), maar die heb ik in januari. We moeten dan een boekje lezen van ongeveer 70 bladzijden en we moeten ongeveer 10 vragen beantwoorden (meerkeuze).
Van macro economics moest ik ook een tentamen maken. Van tevoren dacht ik dat dit gemakkelijk zou zijn, aangezien het een meerkeuzetoets was, maar deze viel erg tegen. In deze maand heb ik hem 2x gemaakt, maar beide keren heb ik hem niet gehaald. In februari heb ik nog een kans en ik hoop hem dan wel te halen!
Voor marketing hadden we ook weer een presentatie en een verslag. Dit keer hoefde ik niks voor de presentatie te doen, aangezien ik hem vorige maand al gedaan had. Alleen een stuk tekst schrijven voor de presentatie, meer hoefde ik niet te doen. Ook moest er weer een opdrachtje geschreven worden, dit keer over de promotie.
Ook had ik nog 2 opdrachten van Planning & Strategic Control. We moesten een verslagje schrijven over een bedrijf uit het land waaruit je kwam (voor mij dus Nederland) en het bedrijf moest aan een aantal eisen voldoen. Van de docent kregen we een website waarop een lijst toen en uit die lijst moesten we het bedrijf kiezen. En we moesten nog een extra opdracht maken over de balanced scorcard. Beide opdrachten waren niet erg moeilijk, omdat er goede voorbeelden op Moodle stonden.
En als laatste moest ik nog een essay schrijven voor Financial Markets. Dit was niet zo heel erg lastig, want in principe was dit hetzelfde als de presentatie van vorige maand. Aangezien we toen direct al veel tekst hadden geschreven, konden we dit letterlijk in onze essay plakken. Het enige wat nog even extra gedaan moest worden, was een opmaak maken, een lay-out en een goede bronvermelding. Dus dit viel erg mee.

Deze maand was ik ook weer naar de bioscoop geweest, naar de nieuwe Robin Hood film. Ook dit keer was het maar €4,- en het was hartstikke rustig! We waren maar met z'n 5en in de zaal.

En op 21 december ging in eindelijk voor een aantal dagen naar huis. Hier keek ik vanaf oktober al op uit. Gelukkig kon ik samen met mijn huisgenoot Camilla naar het vliegveld in Sevilla, want zij had een vlucht een uur voor mij. Natuurlijk had ik wel weer pech met mijn vlucht, want door het weer in Nederland had ik bijna anderhalf tot twee uur vertraging. Rond twaalf uur ’s nachts (inmiddels alweer zaterdag) kwam ik aan in Amsterdam, waar mijn moeder en zusje al op mijn stonden te wachten. Na aankomst, had ik een aantal drukke dagen op de planning staan.
Ten eerste was ik de 23ste jarig. Dus ik had eerst mijn vriendinnen de 22ste gevraagd en op de dag zelf vierde ik het met mijn familie en vrienden. De dag erna vierden we kerst met mijn opa en oma en moest ik naar de kapper (want ik ga liever naar de kapper in Nederland dan in Spanje). Daarna waren 1e en 2e kerstdag, wat ook altijd druk is. Toen had ik een dagje rust en op 28 december had ik met twee vrienden van mij afgesproken (Chris en Simon). We hebben samen een half jaar in Berlijn gezeten en we hadden afgesproken om in Groningen elkaar weer even te zien. We beklommen de Martinitoren (want in Berlijn beklommen we allerlei torens en gebouwen) en daarna zijn we wat gaan drinken. Oud en nieuw heb ik thuis gevierd met mijn familie en erg goede vrienden. En daarna was het (helaas) alweer tijd om terug naar Spanje te gaan.

Fijne feestdagen en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 15 Nov. 2018
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 5696

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2018 - 12 Februari 2019

Studie in Huelva

09 Februari 2018 - 06 Juli 2018

Stage in Berlijn

Landen bezocht: